INTERVIU

Sexul premaritar

Invervievat: Fratele George Uba

Intervievator:Beatrice Boeriu

B.B.: Ce parere aveti despre conceptia: "Trebuie sa ne cunoastem înainte!":?

G. U.: Pretentia de "a ne cunoaste înainte" în ideea potrivirii sexuale este asezata pe o conceptie falsa , aceea ca pot fi disfunctii care sa arunce în aer o casnicie, daca nu s-a facut proba înainte de evenimentul dorit de cei doi: casatoria. Cazurile de nepotrivire (a se citi disfunctii patologice) sunt foarte rare,

spun specialistii, iar disfunctiile majore se pot semnala în cazul controlului medical, care trebuie facut înaintea cununiei. Aspectele de potrivire oricum se fac în timpul vietii de cuplu şi armonia intimă nu vine la început, ci pe parcursul pasajului marital. Iar acest lucru face parte din procesul cunoaşterii şi intimităţii progresive.

B.B.: Unii considera "cunoasterea înainte" - pacat, pe când altii - o împlinire a fiintei umane. Cum priviti aceasta diferenta de opinie?

G. U.: Diferentele de opinie vin din faptul ca o perceptie se fundamenteaza pe o viziune morala crestina, iar cealalta vine din pozitia seculara si autonoma în care omul este propriul sau reper.

B.B.: Care este "câstigul" ... "inainte" si care este "câstigul" ... "dupa"?

C.U.: A initia o cunoastere fizica intima înainte de casatorie, nu numai ca nu este un câstig, ci dimpotriva este o prabusire a calitatii unei relatii de dragoste, care trebuie sa vieze prin respectarea legitimitatii actul intim. Scoaterea lui în afara casatoriei este o devalorizare a conditiei umane si o vânzare pe nimic a respectului de sine. Câstigul este cu siguranta dupa casatorie prin faptul ca este lasat ca mugurele vietii sa se desfaca la timpul potrivit si nu fortând desfacerea lui, care înseamna Imposibilitatea înfloririi si rodirii. în cazul în care nu se respecta acest concept biblic se creeaza o inegalitate în cuplu, iar respectul pentru cel care a cedat este amenintat sa dispara. O mentalitate ieftina vine sa aduca urmatoarea judecata: daca ai facut-o înainte de casatorie înseamna ca o puteai face si cu altii. Si atunci care e valoarea ta? Câstigul dupa casatorie este acela al încrederii si al pastrari unicitatii actului, ca o oferta totala doar unuia(uneia). In acest aspect "totul sau nimic" functioneaza dupa aceeasi pretentie a Creatorului în actul credintei.

B.B.: Societatea promoveaza sexul premarital sub diferite forme: Care ar trebui sa fie viziunea unui crestin AZS? Ar trebui "cunoasterea înainte" promovata în vreun fel? (daca da, care ar fi acesta?)

G. U.: Viziunea unui crestin A.Z.S. este clara si fara echivoc. Nici o forma de cunoastere intima nu trebuie îngaduita. Adevarul este absolut si nu relativ în acest aspect. O îngaduinta în acest sens este un pacat care va genera alte slabiciuni si o deriva a vietii cu consecinte nefericite. Viziunea lumii este hedonista, o goana dupa placere fara dorinta de a-si asuma raspunderea consecintelor acestor act

B.B.: Care credeti ca este motivul / cauza pentru care în privinta acestui domeniu, lucrurile au denaturat atât de mult?

G. U.: Prabusirea adevaratelor valori morale în viata multor oameni se datoreaza departarii de Dumnezeu si de vointa Sa divina. Când omul Îl substituie pe Dumnezeu alege calea pierderii vesnice.

B.B.: Ce spun Biblia si spiritul Protetic în aceasta privinta?

G. U.s Biblia si spiritul Profetic nu dau loc compromisului: totul sau nimic! este deviza autoritatii divine. Adevarul este absolut si nu relativ. Îngaduinta practicilor imorale nu se gaseste în gândirea lui Dumnezeu.

B.B.: Ce ar trebui sa faca cel / cea ce a cazut la acest capitol? Mai are el / ea vreo sansa în ochii lui Dumnezeu si în ochii celor din jur?

G.U.: Recunoasterea greselii este un prim pas spre recuperare. O întrerupere totala acestor practici este alegerea fericita pentru reconsiderarea vietii. Adica pocainta. Sansele sunt deschise pentru orice persoana care a trecut prin vadul imoralitatii. El sau ea vor fi în ochii lui Dumnezeu ca persoane iertate, cu un prezent curat, restabilite în neprihanirea lui Cristos.

B.B.: Cu ce principiu / principii de viata ar trebui sa porneasca un tânar la drum pentru a avea siguranta ca va ajunge la capat CURAT?

G.U.: Principiul pe care un tânar ar trebui sa-l aiba în viata este acela al unui caracter dupa asemanarea Celui Sfânt, iar consecintele acestei vietii sunt puritatea, o viata din belsug, o sexualitate legitima si bogata si o frumusete morala de o deosebita putere formativa.